Česká obchodní inspekce letos rozdala českým e-shopům pokuty ve výši 5 milionů korun. Důvodem bylo především uvádění nepravdivých informací ve spojení s klamavými prodejními praktikami. Nezřídka se stává, že e-shopy zákazníkům uvídějí nepravdivé informace například o stavu skladovosti zboží.
E-shopy hřeší i v jiných naprosto základních obchodních praktikách. "Mezi další triky prodejců patří také neuznávání reklamací a odstoupení od smlouvy. Z celkových 870 e-shopů se podobných prohřešků dopustilo skoro 80 procent z nich. "Prodejce špatně nebo úmyslně mylně uváděl informace o tom, kdo je faktickým prodávajícím, nebo uváděl jiné zavádějící informace nebo dokonce lži o nabízených výrobcích,"uvedl pro Českou televizi mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Děláme to jinak
Společnost OKAY u inspektorů dopadla na výbornou. Už na Slovensku agentura Karsa Technologies dospěla ke zjištění, že OKAY ve výprodejích nabízí zdaleka nejvíce skutečných slevnež ostratní prodejci. Dostupnost zboží je pro nás taktéž zásadní. Díky velkým skladům si u nás můžete být jisti, že zboží uvedené jako skladové skutečně mámea můžeme jej ihned odeslat. Více v našem článku Jak poznat dobrý e-shop.
Zdroj: Česká televize